czwartek, 7 lutego 2013

Dress Code

Dress Code, to nowe zjawisko  w Polsce, które jeszcze ewoluuje.
 
 
Określa zbiór reguł, jakimi powinniśmy kierować się przy doborze stroju do pracy.
Etykieta ubioru to stosowanie skromnej garderoby, to co nosimy do pracy powinno być proste i schludne.
 
 
Urzędnikom, pracownikom biurowym, pracownikom dużych firm i korporacji nie wolno ubierać się dowolnie do pracy.
 
 
Strój musi być dostosowany do wymogów pracodawcy, zajmowanego stanowiska i polityki firmy. Jest to ważne dla dobrego wizerunku i wiarygodności firmy.
 
 
Badania psychologiczne dowodzą, że na innych patrzymy przez pryzmat urody, elegancji, stylu bycia, tonu głosu i sposobu wypowiedzi. Pracownicy powinni być wizytówką firmy w której pracują.
 
 
Zasady dress code'u dla pań
Oprócz klasycznych kostiumów i bluzek z kołnierzykiem, mogą ubrać się w elegancką sukienkę, spodnie w kant ,żakiet czy samą elegancką bluzkę do obcisłej spódnicy. Buty zabudowane, konieczne rajstopy.Nie wolno przesadzać z biżuterią dopuszczalne góra dwa elementy.
 
 
Zasady dress code'u dla panów
Obowiązuje niepisana reguła: „maksymalnie dwa wzory i trzy kolory”.  Uniwersalna barwa to ciemno szary, granatowy bardziej nadaje się na wieczór. Ważna zasada im później tym ciemniejszy garnitur i jaśniejsza koszula.
 
 
W jednorzędowej marynarce na trzy guziki, ostatni powinno się nosić rozpięty, zaś podczas siadania rozpina się wszystkie. Garnitur powinien być najciemniejszą częścią ubrania, krawat jaśniejszy a koszula najjaśniejsza.
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz